regeneracja

Mięśnie przy wysiłku fizycznym są poddawane stałemu przeciążeniu. Trening generuje mikrouszkodzenia włókien mięśniowych, co jest podstawą u rozbudowy mięśni. Jednak nieodpowiednio dobrany trening, który nie uwzględnia czasu na niezbędne mięśniom regenerację, hamuje efekty treningowe oraz bardzo niekorzystnie wpływa na kondycję mięśni. Dlaczego regeneracja mięśni jest tak ważna? Co odgrywa główną rolę w procesie regeneracji mięśni? Sprawdźmy to! 

Przeczytaj też: https://akcemed.pl/regeneracja-miesni-jak-uczynic-ja-jeszcze-skuteczniejsza/ 

Pamiętajmy o regenerację 

Regularne ćwiczenia prowadzą do mikrouszkodzenia włókien nerwowych, które poddawane są procesom naprawczym, z jednoczesną rozbudową masy mięśniowej. Mięśnie nie są rozbudowane w trakcie treningu, tylko po nim. Na regenerację po treningu wpływa bezpośrednio testosteron. Zwiększony wysiłek generuje jego stężenie, a tym samym zwiększa potencjał regeneracji mięśni. 

Kluczem do sukcesu jest tutaj optymalizacja częstości treningów. Jest to zasada regeneracji danej grupy mięśniowej, która trwa 48 godzin. Taki wynik to absolutne minimum do celów regeneracji oraz przebudowy komórek mięśniowych. Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie treningów w systemie split, czyli pracowania na jednym treningu wyłącznie na jedną partię mięśniowa. Praktyce umożliwia to trenowanie nawet siedmiu dni w tygodniu, jednak dana grupa mięśniowa trenuje maksymalnie 2 dni w tygodniu z wymaganym czasem regeneracji wynoszący minimum 2 dni. 

Prawidłowa regeneracja – dieta i sen 

Dieta jest podstawą, nie tylko doskonałej kondycji, ale również wydolności organizmu do treningu. Powszechnie istnieje przekonanie, że dla przebiegu treningu kluczowe znaczenie ma posiłek przedtreningowy, Jednak w rzeczywistości kluczową rolę odgrywa szerzej pojęty plan żywieniowy. Jeden posiłek nie jest bilansuje przecież diety w wystarczający sposób. Należy dbać o regularne Spożywanie posiłków, które są zbilansowane pod kątem mikro- i makroskładników. 

Ten jest wyznacznikiem fizjologicznego rytmu dnia, który bezpośrednio kształtuje gospodarkę hormonalną. Poziom hormonu wzrostu, główny hormon anaboliczny, który odpowiedzialny jest za procesy regeneracji mięśnie. Te hormony wzrastają w czasie snu. Poziom testosteronu wzrasta fizjologicznie w czasie snu oraz osiąga szczyt rano, zaraz po przebudzeniu. 

Zobacz też: http://www.4fans.pl/czy-alkohol-i-treningi-ida-w-parze/

[Głosów:0    Średnia:0/5]
PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZdrowy catering dietetyczny

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here