Wpływ diety na umysł

0
102

Jesteśmy tym, co jemy. Nasza dieta, sposób naszego odżywiania ma ogromny wpływ na nasz organizm, w tym również na mózg. Kiedy jemy dobrze, zdrowo, mamy zbilansowaną dietę, która dostarcza nam wszystkich niezbędnych składników, wtedy nasz mózg może wejść na najwyższe obroty. Podczas złej diety nasza koncentracja i pamięć traci na wartości, stajemy się mniej wydajni. Musimy zwrócić szczególną uwagę na to, by nasz mózg był dobrze odżywiony. Tylko wtedy damy radę w pełni wykorzystać jego potencjał.

Najlepsza dieta dla umysłu

Nieregularne jedzenie posiłków sprawia, że często w ciągu dnia boli nas głowa. Głodówka wpływa bardzo negatywnie na nasz mózg. Ciągły głód wysyła do naszego umysłu sygnał, który jednocześnie zaburza naszą koncentrację i myślenie. W takim wypadku musimy znaleźć idealną dietę dla naszego mózgu, która zwiększy nasze IQ, poprawi samopoczucie a ponadto uczyni z nas mentalnie młodych ludzi.

Co ma wpływ na nasz umysł?

Antyoksydanty to niezwykle ważne substancje w naszej diecie. Wiążą atomy tlenu, chronią prze demencją, pozytywnie wpływają na pamięć oraz opóźniają procesy starzenia się. Znajdziemy je w owocach jagodowych, czyli jagodach, malinach, poziomkach, truskawkach i borówkach, morelach, brokułach, natce pietruszki, kalafiorze, arbuzach, wiśniach, szpinaku, cebuli czy brukselce.

Tłuszczy nienasycone muszą mieć swoje wyjątkowe miejsce w naszej diecie, ponieważ przyspieszają przewodzenie impulsów, chronią neurony i zapobiegają występowaniu różnych schorzeń, np.: choroby Alzheimera czy depresji. Kwasy tłuszczowej nienasycone dzielą się na Omega-3 i Omega-6, a znajdziemy je w morskich rybach, algach, nasionach lnu, orzechach włoskich, pestkach dyni i słonecznika.

Najlepsza dieta dla umysłu

Magnez to cenny minerał, który pomaga w sytuacjach stresowych. Kiedy brakuje nam magnezu, non stop drgają powieki, dokucza nam senność, a ponadto jesteśmy nietypowo rozdrażnieni. By zapobiec takim sytuacjom, warto sięgać po pełnoziarniste pieczywo, orzechy, migdały lub suszone owoce.

Witamy z grupy B to substancje niezbędne do syntezy neuroprzekaźników. Jeśli zabraknie ich w naszej diecie, możemy mieć poważne problemy z pamięcią. Witamy z tej grupy znajdziemy na pewno w jogurcie naturalnym, pełnoziarnistym pieczywie, pistacjach, kaszy gryczanej, otrębach, roślinach strączkowych, drożdżach, awokado, orzechach włoskich.

Kwas foliowy odgrywa kluczową rolę w obniżaniu ryzyka występowania wielu chorób wieku późnego. Wpływa pozytywnie na komórki nerwowe, a ponadto zwiększa produkcję czerwonych krwinek. Kwasu foliowego szukać możemy w szpinaku, grochu, jajach, ziarnach zbóż czy fasoli.

Catering dietetyczny i pozytywny wpływ na mózg

Chcąc, by wszystkie powyższe witaminy, minerały i składniki odżywcze znalazły się w naszej diecie, wystarczy udać się do dietetyka i rozpisać dietę idealną dla naszego trybu życia. Jednak jeśli nie mamy czasu lub ochoty gotować, wtedy możemy zamówić dietę pudełkową z dowozem do domu. Porównywarka cateringów dietly.pl pomoże nam znaleźć catering dietetyczny Łódź i dobrać do siebie najlepiej zbilansowaną dietę, która usprawni pracę naszego mózgu!

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here